7 ianuarie 2013

Abyssinia

A trecut asa repede si placut timpul, azi deja e 07 ianuarie iar noi (6 in total la numar) suntem plecati de pe 27 dec de-acasa.
As sari ziua cu Egipt, caci e dintr-un total alt film fata de ce avem aici.
O prea frumoasa dimineata, pe la 03.00 AM, ajungem in Autogara Pacii din Militari, pardon, aeroportul Bole din Addis Ababa :P Suntem un pic confuzi cu ora, folosesc ora Rusiei (1 ora in plus fata de noi) dar mai adauga la asta inca 6 ore, deci cand ai zice ca e 03.00, de fapt e 09.00...stiu, cam confuz.
Folosim roaming-ul fireste, caci soferii nostri sunt de negasit in prima faza. Minune, ne intalnim in sfarsit cu taxi drivers. Masinile, niste "adevarate" limuzine, Lada, editie limitata din '68 :P.
Un drum f scurt, caci aeroportul e aproape de centru, bineinteles ne-au cam tepuit la bani, dar te mai pui la 6-7 dolarei? :)
Hotel ok, decent si cu personal vorbitor de amharico-engleza, deci de bine :)
Dormim cateva ore, ca de altfel in fiecare din zilele ce aveau sa urmeze. Vizitam frumosul oras, nothing special I would say, in afara de faptul c-au vrut sa ne fure pe lasatu' serii in plina strada si ca ne-am imbunatatit cu mult impresia despre Addis dupa ce-am aterizat la Fendika, un alt fel de bar cu program artisitic: dansuri locale si some kind of stand up comedy improvizata. Ne imprietenim repede cu patronul Melaku, si la juma' de ora dupa ce-am ramas la lumina lumanarii in crashma, ne decidem sa ostoim cumva foamea. Melaku, baiat valabil, se ofera sa ne conduca intr-un "linistit": cartier numit "Cicinia", cam singura zona unde puteai gasi restaurante deschide la 02.00 noaptea. Radem si glumim cu gazda noastra, ne povesteste despre Ethiopia si viata lui plina de turnee in Europa. La final vine si nota, pe care, ce sa vezi?, nu ne lasa s-o platim, insistam, insa degeaba...frumos, prima data si pt asta, un localnic ne face cinste.

pauza in relatare: am iesit la o tigara acu' si-am observat nori pe cer, pt prima data de cand sunt aici. Ne-a cam incins soarele si pe cale de consecinta, suntem bronzati ca tractoristii :)

Fugim de dimineata spre Lake Langano, unde credeam noi ca vom sarbatori Anul Nou...n-a fost sa fie, caci locatia era un fel de resort smecher acu' 40 de ani, insa acum arata cam ca hotelu' Roman din Baile Herculane....si colac peste pupaza era si lipsita de turisti. Decidem sa stam doar o noapte aici si plecam spre Arba Minch, nu inainte sa vizitam o colonie de Flamingo near by, nice experience :)

Bun, Arba Minch for New Years Eve, o plimbare pe la mai multe crashme locale, pana ne hotaram la cea mai centrala, cumva populata si de cativa backpackersi. Fetele cochetele, in aceasta parte a tarii, te roaga frumos sa le ajuti cu 50 bir (aprox. 2 euro) sau daca nu, sa le cumperi o bere...bun asa, o facem si pe asta, n-om saraci din asta :) Petrecem destul de auster, cu niste beri si whiskey local. Usor cu party-ul, la 01.00 ne retragem, caci nenea Dani, driver-ul nostru, ne "ordona" foarte clar ora de plecare - 08.00; executam, nu comentam :)

Cam buimaci, si dupa un mic dejun cam frugal, ne suim in Jipan si continuam drumul spre sud, spre triburi. Timp de 3 zile vom fi vazut Hammer, Tsemay, Banne, Ari si Mursi. As zice ca de departe cel mai interesant a fost tribul Hammer, unde am asistat la Bull Jumping, o nunta, un alt fel de nunta :), unde femeile sunt imbatate si batute bine inainte, iar la final barbatul trebuie sa alerge de mai multe ori peste 8 tauri. Minunata ceremonie, barbarie curata ai zice la prima vedere, insa nu stiu daca noi putem judeca obiceiurile altora, vechi de mii de ani.

Se termina si experienta tribala, in drumul de intoarcere spre Addis si mai departe spre nord, oprim intr-un mic satuc, Konso pe numele lui, unde reusim sa vedem New York-ul; pozele astea nu-s foarte relevante, vor reveni cu siguranta fotografii nostri cu ceva mult mai graitor.

Tot in goana noastra spre Lalibela, oprim o noapte si la Wondo Genet, unde reusim sa ne balacim un pic, iar io sa-mi perfectionez raceala capatata la Konso/ Strawberry Fields.

Cam asta a fost cu alergatura, am facut-o pentru a ajunge la timp de Craciun aici..de-acum urmeaza partea relaxanta, Gondar si Bahir Dar, doua zile, 17 si 18 dec dedicate shopping-ului, in Addis, si cam atat, ne mai si intoarcem.

Over all, probabil cea mai faina tara vizitata de mine: peisaje spectaculoase, oameni calzi si primitori, mancare naspa si rudimentara (dpmdv), femei foarte frumoase :P :)